• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • De school
    • Geschiedenis
    • Leefie
    • Ons team
    • Domeinen en groepen
    • Locatie en omgeving
    • Profiel en identiteit
  • Onderwijs
    • Missie, uitgangspunten en wetenschap
    • LEEFwereld
    • Ondernemend onderwijs
    • Onderwijsaanbod
    • Schoolbrede thema’s
    • Coöperatieve werkvormen
  • Persoonsontwikkeling
    • The Leader in Me
    • Leerdoelen en leerkuil
    • Portfolio
    • Coaching en begeleiding
  • Nieuwe ouders
    • Inschrijfprocedure
    • De eerste schooldag
  • Praktische informatie
    • Gym, schooltijden en vakanties
    • Buitenschoolse opvang en kinderopvang
  • Contact
  • Nieuwsflits

Basisschool LEEF in Hoef en Haag

de ondernemende basisschool

  • Home
  • De school
    • Geschiedenis
    • Leefie
    • Ons team
    • Domeinen en groepen
    • Locatie en omgeving
    • Profiel en identiteit
  • Onderwijs
    • Missie, uitgangspunten en wetenschap
    • LEEFwereld
    • Ondernemend onderwijs
    • Onderwijsaanbod
    • Schoolbrede thema’s
    • Coöperatieve werkvormen
  • Persoonsontwikkeling
    • The Leader in Me
    • Leerdoelen en leerkuil
    • Portfolio
    • Coaching en begeleiding
  • Nieuwe ouders
    • Inschrijfprocedure
    • De eerste schooldag
  • Praktische informatie
    • Gym, schooltijden en vakanties
    • Buitenschoolse opvang en kinderopvang
  • Contact
  • Nieuwsflits
Previous Next

Persoonsontwikkeling

Op LEEF speelt persoonlijke ontwikkeling een belangrijke rol. Dit doen we vanuit de zeven gewoonten van The Leader in Me als 'taal'. De manier van spreken en denken stimuleert de ondernemende houding bij kinderen en het verantwoordelijkheidsgevoel. We werken vanuit leerdoelen van en met de kinderen. Op LEEF leren de kinderen samen doelen te stellen en op latere leeftijd de eigen leerdoelen te herkennen. We maken dit inzichtelijk met de leerkuil, die symbool staat voor het aangaan van (grote) uitdagingen. We volgen de kinderen in hun ontwikkeling en leggen dit vast in een persoonlijk portfolio. Het begeleiden van de kinderen doen we vanuit een coachende rol waarbij we vooral vragen stellen om kinderen te laten nadenken. De coachende begeleiding wordt ondersteund door formatief assessment, waarbij we kinderen niet met elkaar vergelijken, maar met zichzelf en de eigen ontwikkeling. Goede feedback (waar sta je?), feedup (waar wil je heen?) en feedforward (hoe kom je daar?) is voor ons een voorwaarde om tot goed onderwijs en leren te komen.

The Leader in Me
Leerdoelen en leerkuil
Portfolio
Coaching en begeleiding

Maak een afspraak

ADRES

Maatgraaf 4
4124 BE Hagestein

CONTACT

Niels Dusamos
directie@bsleef.nl
0347-743000