• Door naar de hoofd inhoud
  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Locatie en omgeving
    • Geschiedenis
    • Profiel en identiteit
  • Samen
    • Coaching en begeleiding
    • Domeinen en groepen
    • Ouders
    • Team
  • Verantwoordelijk
    • Het kind centraal
    • Groeimindset
    • The Leader in Me
    • Sterke basis
  • Ondernemend
    • Ondernemend onderwijs
    • Ondernemende houding
    • Schoolbrede thema’s
    • Leefie en de LEEFwereld
  • Praktisch
    • Nieuwe ouders
      • Inschrijfprocedure
      • De eerste schooldag
    • Gym, schooltijden en vakanties
    • Buitenschoolse opvang en kinderopvang
  • Contact
  • Nieuwsflits

Basisschool LEEF in Hoef en Haag

de ondernemende basisschool

  • Home
  • Onze school
    • Missie en visie
    • Locatie en omgeving
    • Geschiedenis
    • Profiel en identiteit
  • Samen
    • Coaching en begeleiding
    • Domeinen en groepen
    • Ouders
    • Team
  • Verantwoordelijk
    • Het kind centraal
    • Groeimindset
    • The Leader in Me
    • Sterke basis
  • Ondernemend
    • Ondernemend onderwijs
    • Ondernemende houding
    • Schoolbrede thema’s
    • Leefie en de LEEFwereld
  • Praktisch
    • Nieuwe ouders
      • Inschrijfprocedure
      • De eerste schooldag
    • Gym, schooltijden en vakanties
    • Buitenschoolse opvang en kinderopvang
  • Contact
  • Nieuwsflits
Previous Next

Schoolbrede thema’s

Schoolbrede thema's

Op LEEF werken we met schoolbrede thema’s. Dit zorgt ervoor dat we binnen de school de verbinding behouden en samen werken aan hetzelfde thema. Het schooljaar is ingedeeld in vijf perioden. In de eerste, derde en laatste periode staan de kernwaarden samen, verantwoordelijk en ondernemend centraal. Het onderwijsteam kiest een bijpassend onderwerp en laat de hoeken en activiteiten aansluiten bij het thema.

PeriodeBijzondere activiteiten
Periode 1SamenStartactiviteit met kinderen en ouders
Periode 2PlezierSinterklaas en kerst
Periode 3VerantwoordelijkOpen dag
Periode 4OmgevingUitje in thema 'omgeving'
Periode 5OndernemendEindprojecten

 

beLEEFhoek

De beLEEFhoek wordt ingericht in het thema dat wordt gebruikt. Binnen de beLEEFhoek kunnen kinderen zichzelf spelenderwijs ontwikkelen. Dit maakt het thema levendiger en realistisch. 

Periode 1: Samen
In de periode tussen de zomer- en herfstvakantie besteden we extra aandacht aan onze kernwaarde samen. Aan het begin van ieder schooljaar wordt veel gewerkt met de eigen coachgroep. Zo leren de kinderen elkaar snel leren kennen en ontstaat een hechte band tussen de leercoach en de coachgroep. Wij leggen op deze manier een goede basis voor de rest van het schooljaar. Naast de goede band tussen leerkracht en kind is een goede band tussen leerkracht en ouders net zo belangrijk. 

Periode 2: Plezier
In de periode tussen de herfst- en kerstvakantie staat het thema plezier centraal. Tijdens deze weken zullen veel leeractiviteiten worden gekoppeld aan sint en kerst. De vorm en grootte van de sint- en kerstviering kan per schooljaar verschillen.

Periode 3: Verantwoordelijk
De derde periode is tussen de kerst- en voorjaarsvakantie. We richten ons op de kernwaarde verantwoordelijk. Vanuit The Leader in Me organiseren we de open dag van de school, waarbij kinderen een grote inbreng hebben. We reflecteren met de kinderen op de eigen ontwikkeling en kijken vooruit naar de volgende ontwikkelstappen. De uitvoering van de open dag (leiderschapsdag) en de vorm en mate van reflecteren is afhankelijk van de leeftijd en behoefte van de kinderen. Tijdens deze periode worden de methodeonafhankelijke toetsen afgenomen. Zo kunnen wij vanaf groep 3 de ontwikkeling van ieder kind volgen op de gebieden van rekenen, spelling, lezen en begrijpend lezen.

Periode 4: Omgeving
Op LEEF schenken we ook aandacht aan maatschappelijke betrokkenheid. Gedurende het jaar willen we samenwerken met de omgeving, zodat kinderen in contact worden gebracht met de wereld om hen heen. Het is belangrijk dat kinderen leren wat hun rol is binnen de groep en de school. Daarnaast leren de kinderen ook hun rol kennen binnen Hoef en Haag en Hagestein, de omgeving en de maatschappij. We leren de kinderen een bijdrage te leveren aan een betere wereld voor zichzelf en voor anderen. In de vierde periode organiseren we voor alle groepen een uitje passend bij het thema.

In de vierde periode van het schooljaar wordt een start gemaakt met een project dat in de vijfde periode wordt uitgevoerd.

Periode 5: Ondernemend
De laatste periode van het schooljaar richt zich op  de ondernemende houding. In de middenbouw en bovenbouw werken kinderen aan realistische projecten waar zij zelf grote inbreng in hebben en zelfstandigheid ervaren.

ADRES

Maatgraaf 4
4124 BE Hagestein

CONTACT

Niels Dusamos
directie@bsleef.nl
0347-743000

We groeien erg hard en vragen versneld officiële rijkskerkenning aan. Steun LEEF. Vul een ouderverklaring in.